Ahad, 19 Mei 2013

HERBALIFE : LAPORAN #1

Assalammualaikum.Hari ini saya mahu buat laporan setelah sebulan menggunakan HERBALIFE.Wahhh berpeluh-peluh sebab baru siap work out.Gahahaha laporan ini bakal menjadi kurang prefix sebabnya saya mendapat bekalan HERBALIFE dari kawan ibu saya kat sekolah.So saya tak mendapat latihan coach sepenuhnya.TAPI.Bagi anda yang nak consume HERBALIFE ni WAJIBBBB dapat latihan coach tau.Saya membuat rujukan di blog-blog ngan pesanan dari ibu saya.
 
Nak dipendekkan story saya.Saya tidak menimbang masa mula-mula consume dulu.Baru je beli penimbang.Anda WAJIBB menimbang tau seawal pengambilan bersama coach anda.Oke laa saya assume berat saya masa mula-mula tu lebih kurang 80 kg ++.Sebabnya kali terakhir saya timbang masa hujung tahun form 5.Haa teruk tak.Sebab saya takut naa timbang.Sekarang saya dah 19 tahu.So dah dalam setahun lebih berlalu.Masa tu berat dalam 75 kg.Jadi rasanya dalam setahun hidup yang tak bergaya tu berlalu mestilah banyak berat yang naik weeehaaa.
 
HOW MUCH??
 
Apabila saya menimbang baru-baru ini berat saya adalah jeng jeng jeng 72 kg.Alhamdulillah patulaa seluar semua rasa longgar.Berat tu adalah masa pagi-pagi sesudah subuh waktu perut kosong.Masa petang dia akan naik dalam 500 gram atau 1 kg sebab saya minum banyak air.Jadi kalau nak timbang timbang laa waktu perut kosong ekkk.Saya anggarkan jumlah penurunan dalam sebulan ni dalam 8 kg camtu laa.Jadi jom laa jadi sihat sama-sama.
 
Abaikan corak stokin
 
 
SEDIKIT PEMERHATIAN

Apa yang saya amati.Penurunan berat saya jadi kurang efektif bila saya kurang minum air.Ingat tau kalau nak berjaya kena minum banyak air.Setiap 25kg berat kita bersamaan 1 liter air yang kena minum.Sepatutnya lebih.Saya perhatikan kadar penurunan increase bila saya minum banyak air.Jadi kesimpulannya minum laa banyak air sebab dia membantu membakar kalori yang ada.Dan lagi bagus kalau kita minum tea mix.Lagi cepat kalori dibakar dan lagi bertenaga.

Ingat yaa minum air masak...lagi best tambah teamix

 
TIPS

Oke tips yang pertama dari saya.Kalau nak penurunan berat badan lebih efektif.Lakukanlah senaman.Kalau anda malas nak keluar rumah.Sekarang semua dah kat hujung jari. YOUTUBE.Anda boleh buat ZUMBA atau banyak lagi video work out yang best.Bagi saya lebih suka senaman yang maskulin sedikit hehhe.Saya lebih suka kickboxing sebab nampak macam awesome.Dan Alhamdulillah ia berkesan.Senaman ini bukan lah membakar kalori semata-mata.Tapi proses untuk membina otot.Disamping kurangkan lemak kita harus tambahkan otot agar badan kita lebih cantik.ewahhh.Haa so apa lagi jom kita senaman.InsyaAllah semuanya akan lebih mudah.

Ingat yee diet tu bukan x makan tapi makan secara SIHAT.Dan pedulikan apa pon orang2 yang negative

Tiada ulasan:

Catat Ulasan